364
TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme
TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme

Close

Osaamisalueet

ota yhteyttä

Haluan siirtyä digitaaliseen dimensioon

Valdation:
* Etunimi:
* Sukunimi:
Yritys:
Puhelinnumero:
* Sähköposti:
Maa:
* Viesti:
Successfully sent!
Could not send the mail, try again later!
KAHVIA VAI TEETÄ? Piipahda luonamme.

lokakuuta 29, 2015

Kuukauden haastattelu: Lisäpotkua työhön ja liiketoimintaan työkierron kautta

Enfolla luodaan jatkuvasti uusia palvelumalleja ja toimintatapoja, joiden kehittyminen ei onnistu ilman joustavaa tiimityöskentelyä, vuoropuhelua, muttei myöskään ilman totuttujen ratkaisujen kyseenalaistamista. Enfolaisia kannustetaan ja tuetaan kehittämään ammattitaitoaan ja kehityskeskusteluissa pohditaan niin osaamisen kehittämisestä kuin uusia urapolkujakin. Työkierto on yksi tärkeä osa liiketoiminnan kehitystyötä, mutta samalla se edistää myös työkiertoon lähtijän hyvinvointia, auttaa jaksamaan työssä, tuo siihen vaihtelua ja lisää työntekijän työmotivaatiota. Senior Sales Manager Marjo Kouhia on hieno esimerkki enfolaisesta, joka on innokas tarttumaan uusiin mahdollisuuksiin työssä.


Ennen tuloaan Enfolle joulukuussa 2007, hän oli myynyt erilaisia it-alaan liittyviä tuotteita ja ratkaisuja yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille muun muassa Liinoksella, Canonilla, Fujitsu Siemensillä ja Dellillä.

”Ennen Enfoa olin myynyt lähinnä konkreettisia tuotteita – ja Enfolla myytiin palveluja. Innostuin työstä välittömästi! Palveluiden myyntihän on paljon antoisampaa ja asiakaskohtaamiset rikkaampia, sillä koen, että nyt voin oikeasti tarjota lisäarvoa asiakkaan liiketoiminnalle”, kertoo Marjo alkuajoistaan Enfolla.

Marjo viihtyi niin hyvin, että Enfon IT-ulkoistuspalveluiden uusmyynnissä vierähti seitsemän vuotta. Tuona aikana Marjo ammensi aiemmasta kokemuksestaan erityisesti julkishallinnon parissa, joiden hankkeissa on hankintalain tuomat omat vaatimuksensa ja soveltuvuus pitää todistaa erilaisin dokumentein.

”Julkisen puolen organisaatiot ovat vaatineet esimerkiksi prosessi- ja palvelukuvauksia, sertifikaatteja ja kehitysroadmappeja yksityissektoria hanakammin. Näihin meillä ei ole aina ollut valmiita asiakirjoja, mutta materiaaleja valmisteltiin erilaisissa työryhmissä tarpeen mukaan. Nykyään meillä on laatuserfikaatteja, jotka vähentävät erillisten kuvausten ja liitteiden tarvetta huomattavasti ”, kiittelee Marjo.

Marjo on ollut Enfolla aina uusmyynnissä, jonka väitetään olevan myynnin haastavin laji. Hän kokee sen kuitenkin omakseen siitä huolimatta, että uusmyynti vaatii tekijältään ehkä hiukan enemmän peräänantamattomuutta ja sitkeyttä.


Jotain vanhaa, jotain uutta

Kun Enfon ZmartFinance-talousprosessiulkoistuspalveluun haettiin Sales Manageria keväällä 2015, päätti Marjo hakea mukaan.

”Toki mietitytti, että en ymmärrä kaikkia talouspuolen koukeroita, mutta tiesin, että tätäkään kokonaisuutta ei tarvitse hallita yksin. Tehtäväni on edelleen löytää potentiaaliset asiakkuudet ja koordinoida myyntihanketta. Ratkaisusuunnittelu ja konsultointi vastaavat ratkaisuehdotuksen luomisesta asiakkaalle. Tämä edellyttää koko tiimiltä vuoropuhelua asiakkaan kanssa sekä syvällistä paneutumista asiakkaan prosesseihin ja toimintatapoihin. Parasta on se, että ratkaisullamme konkretisoidaan toiminnan tehostamisen ja kehittämisen kautta saavutettava arvo asiakkaalle ”, kuvailee Marjo.

Uudet, haastavat työtehtävät ovat yksi keino jatkuvaan kehittymiseen, mutta tärkeää on myös yrityksen panostus koulutukseen. Marjo osallistuu parhaillaan ZmartFinance Knowledge Program -koulutukseen, jossa pureudutaan muun muassa erilaisiin taloushallinnon prosesseihin ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämiseen.

Marjo on kokenut työkierron itselleen erittäin motivoivana ja hän kannustaa myös muita tarttumaan uusiin mahdollisuuksiin.

”Ehdottomasti. Enfo ei suotta korosta työkierron merkitystä. Tässähän tutustuu ”vanhoihinkin” työkavereihin ihan uudella tavalla! Auttaa, että valtaosa ihmisistä ja toimintatavoista ovat jo tuttuja, mutta silti voi tuoda tekemiseen myös uusia näkemyksiä”, pohtii Marjo.