Lehdistötiedotteet helmikuuta 12, 2016

Enfo menestyi Great Place to Work –tutkimuksessa

Omassa sarjassaan Suomen paras IT-alan yritys

IT-palvelutalo Enfo valittiin jälleen kerran Suomen parhaimpien joukkoon Great Place to Work Finlandin järjestämässä Suomen Parhaat Työpaikat -tutkimuksessa. Enfo on mukana suurten yritysten sarjassa (vähintään 500 työntekijää). Enfo sijoittui listalla neljänneksi ja se on omassa sarjassaan Suomen paras IT-alan yritys. Enfo on osallistunut tutkimukseen vuodesta 2011 lähtien.

Great Place to Workin mukaan hyvä työpaikka perustuu luottamukseen. Työpaikka, jossa työntekijät luottavat ihmisiin, joille he tekevät töitä, jossa ollaan ylpeitä tehdystä työstä ja jossa viihdytään työkavereiden kanssa.

”Olemme tehneet kovasti töitä luodaksemme ammattimaisen, työntekijöitä tukevan ja avoimen yrityskulttuurin. Ratkaisemme asiakkaidemme liiketoimintahaasteet dynaamisella ja sitoutuneella asenteella, ja mikä tärkeintä, teemme sen iloisessa ja ystävällisessä ilmapiirissä”, kuvailee Malin Ung, Senior Vice President, HR.

”Enfolla on lähes 1000 ammattilaista, ja olen ylpeä työstä jota olemme tehneet yhdessä! Tämä listaus on hieno osoitus siitä, että olemme oikealla tiellä. Jatkamme työtä rakentaaksemme työyhteisön, jossa jokainen voi kasvattaa ammattitaitoaan, olla oma itsensä, nauraa työkavereiden kanssa ja tuntea, että häneen luotetaan.”

Tutkimuksessa selvitetään sekä työntekijöiden kokemus työpaikastaan että organisaatioiden keskeiset johtamisrakenteet, joilla rakennetaan ja ylläpidetään hyvää työpaikkaa.

”Aiemmin Suomen parhaiden työpaikkojen keskisuurten sarjassa palkittu ja nyt suurten sarjaan yltäneen Enfon yrityskulttuuri ammentaa vahvasta yhteishengestä, jossa ymmärretään ihmisten merkitys organisaation menestyksen rakentajina ja inspiroidutaan yhteisestä Enfo Way -tarinasta ja tavasta toimia. Tutkimuksemme mukaan ystävällisestä ilmapiiristä nauttivat enfolaiset kokevat saavansa olla omia itsejään ja ovat yhdessä valmiita ponnistuksiin tavoitteiden saavuttamiseksi”, kuvailee konsultti Anna Rautiainen Great Place to Work Finlandista.

Malin Ung, SVP, HR, Enfo, puh. +46 (0) 709 63 3968, etunimi.sukunimi@enfo.se
Anna Rautiainen, konsultti, Great Place to Work Finland, puh. 040 731 3399, etunimi.sukunimi@greatplacetowork.com

Jakelu: keskeiset mediat, enfo.fi

Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka tuottaa liiketoimintaratkaisuja, talousprosesseja ja IT-palvelunhallintaa. Yritys haluaa auttaa asiakkaita muuttamaan liiketoimintaansa digitaalisessa dimensiossa. Enfo miettii toimintaansa pitkälle tulevaisuuteen ja ottaa vastuun tekemisistään tänään. Enfon vuosittainen liikevaihto on 145 miljoonaa euroa (2014), ja yrityksessä työskentelee noin 1 000 erikoisasiantuntijaa. Lisätietoja on osoitteessa enfo.fi