maaliskuuta 08, 2016

Oriola-KD valitsi Enfon modernisoimaan IT-infrastruktuurinsa

Oriola-KD ja Enfo ovat solmineet neljävuotisen IT-palvelusopimuksen. Sopimus kattaa työasema-, verkko-, lähituki- ja palvelinpalveluita.

”Haluamme modernisoida IT-infrapalvelumme sekä tehdä asioita fiksummin ja kustannustehokkaammin. Enfolla on vahva asema meidän toimintamaissamme ja uskon, että he ottavat mallikkaasti haltuunsa nykyiset palvelumme”, kertoo Oriola-KD:n CIO Heikki Lahdensuo.

Yhteistyösopimus kattaa IT-infrastruktuuripalveluita Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa.

”Enfon tavoitteena on kasvaa merkittäväksi digitaalisen ajan ratkaisutoimittajaksi Pohjoismaissa. Olen iloinen, että Oriola-KD on lähtenyt rohkeasti kehittämään IT-infrapalvelujaan ja tavoittelee uutta tapaa toimia.  Enfon kyky tehdä nopeita päätöksiä ja kaikki Pohjoismaat kattava toimintamallimme tukevat Oriola-KD:ta matkalla kohti uuden ajan palveluliiketoimintaa”, kertoo Enfon Tero Saksman EVP, Managed Services.

Tero Saksman, EVP, Managed Services, Enfo, puh. 044 719 3504, tero.saksman@enfo.fi

Heikki Lahdensuo, CIO, Oriola-KD, puh. 050 429 5474, heikki.lahdensuo@oriola-kd.com

Enfo on pohjoismainen palveluyritys, joka tuottaa IT-palveluja ja ulkoistuksia sekä konsultointi- ja ratkaisu- ja talousprosessipalveluja. Haluamme intohimoisesti auttaa asiakkaitamme menestymään ja harjoittamaan liiketoimintaa entistä yksinkertaisemmin, joustavammin ja älykkäämmin digitaalisessa maailmassa. Valmistaudumme tulevaisuuteen samalla kun kannamme vastuuta nykyhetkestä. Enfon liikevaihto on 145 miljoonaa euroa (2014), ja yhtiön palveluksessa on 900 työntekijää. Katso lisätietoja sivulta enfo.fi tai enfo.se.

Oriola-KD:

lla on vahva asema kuluttaja- ja palvelut -liiketoiminnoissa Ruotsin, Suomen ja Baltian maiden lääkemarkkinoilla. Oriola-KD tarjoaa asiantuntevaa neuvontaa terveyteen ja hyvinvointiin sekä laajan ja laadukkaan valikoiman tuotteita omissa apteekeissaan. Terveydenhuollon toimijoille Oriola-KD tarjoaa laajan palveluvalikoiman kattaen lääkejakelun, brändituotteet sekä muut räätälöidyt palvelut. Oriola-KD yhdistää kuluttajat ja lääkeyritykset ainutlaatuisella tavalla. Oriola-KD avaa lääkeyrityksille tehokkaan pääsyn markkinoille ja edistää ihmisten hyvinvointia varmistamalla, että lääkkeet, terveydenhuollon kuluttajatuotteet ja palvelut toimitetaan turvallisesti ja asiakasystävällisesti. Oriola-KD:n liikevaihto jatkuvien liiketoimintojen osalta vuonna 2015 oli 1,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 2 350 henkilöä. Oriola-KD Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla.

www.oriola.fi ja www.oriola-kd.com.