Lehdistötiedote elokuuta 26, 2016

ENFON LIIKEVAIHTO NOUSI KASVUSTRATEGIAN MUKAISESTI Q2:LLA

Liikevaihto nousi kasvustrategian mukaisesti huhti-kesäkuussa 15,4 % ja oli 41,3 miljoonaa euroa (35,8). Tammi-kesäkuun liikevaihto nousi 15,7 % 81,2 miljoonaan euroon (70,2).

• Liikevaihto nousi kasvustrategian mukaisesti huhti-kesäkuussa 15,4 % ja oli 41,3 milj. euroa (35,8). Tammi-kesäkuun liikevaihto nousi 15,7 % 81,2 milj. euroon (70,2).
  •  Strategiamuutokseen ja kasvuun liittyvien panostusten vuoksi liikevoitto (EBIT) ilman kertaluonteisia eriä laski huhti-kesäkuussa 21,1 % ja oli 1,5 milj. euroa (1,9). Tammikuusta lähtien liikevoittoa ilman kertaluonteisia eriä kertyi yhteensä 2,1 miljoonaa euroa.
  •  Liikevoitto (EBIT) laski huhti-kesäkuussa 26,3 % ja oli 1,4 milj. euroa (1,9). Liikevoittoon sisältyy liiketoiminnan uudelleenjärjestelykuluja 0,1 milj. euroa. Vuoden alusta liikevoittoa kertyi 1,6 milj. euroa (3,3), johon sisältyy liiketoiminnan uudelleenjärjestelykuluja 0,5 milj. euroa. Verrattuna viime vuoden alkupuoliskoon liikevoitto laski 52,4 %.
  • Tulos ennen veroja oli huhti-kesäkuussa 1,1 milj. euroa (1,8). Vastaavasti vuoden alkupuoliskon tulos laski 67,7 %, ollen 1,0 milj. euroa (3,10).
  • Osakekohtainen tulos oli huhti-kesäkuussa -0,27 euroa (1,85) ja tammi-kesäkuussa -1,23 euroa (3,1)
  • Sijoitetun pääoman tuotto 12 kk oli 3,7 % (8,0).
  • Enfo-konsernin palveluksessa oli tammi-kesäkuussa keskimäärin 901 henkilöä (809). Kesäkuun lopussa konsernin palveluksessa oli yhteensä 907 henkilöä (801).
  • Liiketoiminnan rahavirta oli huhti-kesäkuussa 1,1 milj. euroa (3,4) ja tammi-kesäkuussa 1,2 milj. euroa (8,3).

Suomen- ja englanninkieliset osavuosikatsaukset ovat luettavissa kokonaisuudessaan Enfon nettisivuilla: http://www.enfo.fi/enfo-group/sijoittajat/talousraportit/

Vuoden Q3 osavuosikatsaus julkaistaan 31.10.2016. Tilikauden 2016 tilinpäätöstiedote julkaistaan 2.3.2017.

Arto Herranen, toimitusjohtaja, p. 044 7193 000, arto.herranen@enfo.fi
Christian Homén, talousjohtaja, p. 040 750 6902 christian.homen@enfo.fi

Enfo - Yksinkertaisempaa, sujuvampaa ja älykkäämpää liiketoimintaa digitaalisessa dimensiossa
Enfo luo innovatiivisia digitaalisia ratkaisuja liiketoiminnan kehittämiseen, uudistamiseen ja parantamiseen. Hyödynnämme liiketoiminnan tuntemusta, teknistä asiantuntemusta ja parhaita käytäntöjä tietovirran jalostamisessa ja tietoteknisten ratkaisujen kehittämisessä asiakkaillemme, jotta he voivat toimia aloitteellisesti digitaalisessa liiketoiminnassa ja tuottaa tulosta ja elämyksiä omille asiakkailleen. Enfon liikevaihto on 140 miljoonaa euroa (2015) ja yrityksessä työskentelee noin 1 000 erikoisasiantuntijaa Suomessa ja Ruotsissa. enfogroup.com