364
TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme
TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme

Close

Osaamisalueet

Case

MILJOONIA LASKUJA VUODESSA: FORTUMIN JOKAINEN LASKU ON TÄRKEÄ ASIAKASKONTAKTI

Fortumin laskuja kulkee Enfon tiedonvälityspalvelujen kautta vuosittain miljoonia. Yhteistyön myötä Fortumin asiakkaiden tyytyväisyys laskutukseen on noussut ylimmälle mahdolliselle tasolle. Fortumille tällä on iso merkitys myös kassavirtaan: laskujen maksaminen ei viivästy selvittelyiden vuoksi.

ota yhteyttä

Haluan siirtyä digitaaliseen dimensioon

Valdation:
* Etunimi:
* Sukunimi:
Yritys:
Puhelinnumero:
* Sähköposti:
Maa:
* Viesti:
Successfully sent!
Could not send the mail, try again later!
KAHVIA VAI TEETÄ? Piipahda luonamme.

”Enfo on todella hyvä siinä mitä tekee, heistä huokuu ammattimaisuus ja heillä on selkeä fokus: he haluavat olla parhaita. Heidän tekemänsä kehitystyö on erinomaista.”

Rami Piik, Fortum

KUN TIETO SIIRTYY, LASKUTUS SUJUU


Entistä tehokkaamman laskutusprosessin mahdollistaa onnistunut tiedonsiirto ja toimiva kanavahallinta.

-"Tiedonvälityspalveluidemme kautta olemme mukana tärkeässä laskujen toimittamisen ja välittämisen vaiheessa: jalostamme asiakkaalta tulleet laskutustiedot ja toimitamme ne Fortumin loppuasiakkaalle joko sähköisesti tai paperilla Fortumin käyttämän toimintamallin mukaisesti. Näin laskutusprosessista syntyy häiriötön kokonaisuus, jossa manuaalisia työvaiheita on vähän ja inhimillisten virheiden määrä minimoituu," kuvaa Enfon Marjo-Kaisa Väisänen.

Piikin mukaan tärkeintä on laskutusprosessin helppous sekä Fortumille että Fortumin asiakkaille.

- Meidän tehtäväksemme jää käytännössä luoda laskut Enfon tulostaessa ja välittäessä laskut eteenpäin. Asiakkaidemme kannalta on olennaista, että laskun tiedot ovat oikein ja se lähtee juuri siten, kuin he ovat toivoneet: kirjeenä, sähköpostitse tai e-laskuna

Maksamisen tapoja kehitetään jatkuvasti yhdessä

Digitalisaation myötä myös maksamisen tavat kehittyvät jatkuvasti ketterämmiksi ja saavutettavammiksi. Osana tätä kehitystä Fortumin ja Enfon yhteisenä tavoitteena on avata maksamiseen liittyvä uusia palveluita ja kanavia.

- Haluamme kehittää laskutuksen ja maksamisen prosessia kokonaisuutena. Yksi tärkeä osa tästä on tehdä varsinaisesta maksamisesta asiakkaalle entistä helpompaa. Pilotoimme parhaillaan Enfon kanssa maksamiseen liittyviä uusia palveluita. Enfolaisten tekemä kehitystyö on erinomaista, kuvaa Piik.

Yhteistyössä keskeistä on luottamus ja yhteinen tahtotila

- Enfo on meille hyvä ja kasvollinen kumppani, joka kehittää jatkuvasti myös omia palveluitaan antaen meille mahdollisuuden keskittyä ydinliiketoimintaamme. Olemme arjessa paljon yhteydessä suoraan Enfon operatiivisiin tekijöihin. Kokemukseni pohjalta voin sanoa, että enfolaiset ovat todella hyviä siinä mitä tekevät. Heistä huokuu ammattimaisuus ja heillä on selkeä fokus: he haluavat olla parhaita, Piik päättää.

Rami Piikin vinkit tiedonvälityspalveluiden käyttöönottoon:

1. Mieti yhdessä kumppanin kanssa, mikä on hyvä yhteistyömalli toimia: arjen on sujuttava.

2. Avoin yhteistyö on tärkeää: avaa oma haasteesi tai ongelmasi kumppanille. Kumppani auttaa silloin, kun itse ei ole varma, miten ratkaisu saataisiin aikaan.

3. Keskity ydinosaamiseen: Itse ei tarvitse tietää kaikkea, joten käänny yhteistyökumppanin puoleen säästääksesi aikaa ja kustannuksia.

Tiedonvälityspalveluiden hyödyt:

  • Ulkoistetut palvelut ovat kustannustehokkaampia ja antavat ”avaimet käteen” erilaisiin laskutustyyppeihin: Asiakas voi valita laskutustavan ja saa laadukasta palvelua
  • Laskujen tiedot tulostuvat oikein ja ne lähtevät oikeaan aikaan: liiketoiminta pyörii tuloksellisesti ja asiakastyytyväisyys on korkea
  • Osaava kumppani miettii kehitettäviä asioita laskutuksen näkökulmasta ja tuo ne osaksi toimintaa parantaakseen palvelua: keskity itse ydinosaamiseen
  • Uusien maksamisen muotojen kehityksessä pysytään mukana kumppanin avulla