364
TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme
TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme

Close

Osaamisalueet

Case

Nordic Choice

Sirpaleinen integraatiomaisema, jota leimasivat point to point -integraatiot ja erilaisten teknisten ratkaisujen ja formaattien runsas määrä, esti Nordic Choice Hotels -ketjua kehittymästä haluamaansa tahtia.

ota yhteyttä

Haluan siirtyä digitaaliseen dimensioon

Valdation:
* Etunimi:
* Sukunimi:
Yritys:
Puhelinnumero:
* Sähköposti:
Maa:
* Viesti:
Successfully sent!
Could not send the mail, try again later!
KAHVIA VAI TEETÄ? Piipahda luonamme.

Integraation koettiin jarruttavan ensiluokkaisen ja modernin palvelun tuottamista hotellikonsernin asiakkaille.

– Kustannukset olivat suuret ja toimitusketjut pitkät, minkä takia päätimme laajentaa lähestymistapaa, kertoo John Folkesson, Nordic Choice Hotelsin integraatioarkkitehti.

Toiveena oli standardoitu ja palveluperustainen alusta, joka auttaisi vahvistamaan suhteita asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin, vähentäisi kehitys- ja käyttökustannuksia, lyhentäisi tuotteiden markkinoille saamiseen kuluvaa aikaa ja tekisi ratkaisujen vaihtamisesta tai päivittämisestä entistä joustavampaa.

Tulevaisuuden turvaava ratkaisu

– Jotta saavuttaisimme nämä tavoitteet, tarvitsimme uuden integraatioalustan ja -standardin. Kaikki tulevat ratkaisut on voitava integroida alustaan standardia noudattamalla, Folkesson kertoo.

Nordic Choice Hotels vertaili valintaprosessin aikana toimittajia ja tuotteita. Enfon kokonaistarjous, joka sisälsi toteutuksen, kehitystyön, hallinnoinnin ja vastuun koko integraatioratkaisusta, oli houkuttavin.

Integraatioalusta perustuu MuleSoftin Mule ESB -integraatioalustaan ja Anypoint API manager -ohjelmaan yhdessä integraatiostrategian ja kehitys-, käyttö- ja hallinnointiprosessien kanssa.

– Toteutus aloitettiin huhtikuussa 2015 ja saatiin valmiiksi vuoden 2016 alussa. Nyt ratkaisusta alkaa olla meille hyötyä, John Folkesson kertoo.

Hän on erittäin tyytyväinen siihen, miten toteutus on sujunut:

– Enfo on kantanut suuren vastuun. Olen tavannut paljon ihmisiä, joilla on erinomainen integraatio-osaaminen. Se on heijastunut myönteisesti jopa sisäisiin prosesseihimme.

Sovellus paremman palvelun tuottamiseksi

Luodakseen entistä paremman maailman energisesti, rohkeasti ja loputtomalla innolla Nordic Choice haluaa käyttää uutta teknologiaa tehokkaasti ja innovatiivisesti.

– Kehitämme esimerkiksi sovellusta, jonka kunnianhimoisena tavoitteena on parantaa palvelun tasoa ja asiakaskokemusta sekä tehostaa hotellin toimituksia asiakkaille, kertoo John Folkesson ja jatkaa:

– Kaikki palvelut ovat tätä nykyä integroituja ja suuntaus vain jatkuu. Kilpailu on kovaa ja pärjääminen siinä edellyttää nopeaa toimitusta loppuasiakkaalle ja uusien ideoiden nopeaa testaamista ilman suuria riskejä – jotta asiakkaat saavat entistä yksikertaisempia, joustavampia ja älykkäämpiä palveluja.

–Toinen kysymys on ohjelmointirajapintojen ja avointen ohjelmointirajapintojen hallitseminen. Meidän on kyettävä tunnistamaan, mikä tieto kiinnostaa muita ja on kehittämisen arvoista. Meidän on esitettävä itsellemme kysymys, mitä, miten, miksi ja kenelle voimme sitä tarjota?

Kokonaisvaltainen palvelu ja asiantuntemus

John Folkesson näkee sekä MuleSoftissa että Enfossa vain mahdollisuuksia ja odottaa niiltä paljon. – Enfo on ensisijainen yhteistyökumppanimme, jolta ostamme käyttö- ja kehityspalvelut esimerkiksi konsernin laajuisessa sovellusprojektissa. Lisäksi meillä on jäljellä paljon ad hoc -integraatioita. Ne muodostavat vyyhdin, joka on kerittävä auki väylään yhdistämistä varten.

– Meille yhteistyökumppani, jolla on kokonaisvaltainen palvelu ja laaja osaaminen ja asiantuntemus integraation alalta, on turvallinen valinta. Turvallisuutta lisää myös tieto siitä, että heillä on laaja organisaatio takanaan, John Folkesson sanoo lopuksi.

Nordic Choice Hotels AS on Pohjoismaiden johtavia hotelliketjuja. Kolmen profiloidun hotelliketjun lisäksi yhtiöllä on useita erillisiä hotelleja yli sadassa kohteessa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Visiona on luoda entistä parempi maailma energisesti, rohkeasti ja loputtomalla innolla.

Liikevaihto: Yli 6,2 miljardia Norjan kruunua vuodessa.

Henkilöstö: 13 000

Nordicchoicehotels.com