TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme
TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme

Close

Osaamisalueet

Ota yhteyttä

KAHVIA VAI TEETÄ? Piipahda luonamme.

Blogi kesäkuuta 01, 2018

Olisiko nyt aika luoda digitaalinen tuote? Nämä neljä ominaisuutta toimittajalla pitää olla!

Uskomme, että perinteiset asiakassuhteet tuottavat perinteisiä tuotteita. Jos haluat luoda erinomaisen ja innovatiivisen, koko yritystoimintaasi muuttavan tuotteen, tarvitaan toisenlaista yhteistyötä. Näissä neljässä ominaisuudessa on avaimet onnistumiseen.

1. VIIHDYT HEIDÄN SEURASSAAN
Saattaa kuulostaa erikoiselta, mutta hyvän yhteistyön edellytys on, että osapuolet viihtyvät hyvin toistensa seurassa. Millainen olet viettäessäsi aikaa ystävien ja läheisten seurassa? Pyri luomaan toimittajasi kanssa vastavuoroinen kumppanuussuhde. 

Yhdessä työskentelyn avainsanoja ovat rehellisyys ja läpinäkyvyys. Kumpikin on tavoitteellinen ja haluaa ymmärtää toista niin hyvin, että pystytte melkein täydentämään toistenne lauseita. Sinun ja toimittajasi on synkattava sataprosenttisesti ja pyrittävä samoihin tavoitteisiin yhtä innokkaasti. Vasta silloin olette luoneet pohjan sille, että voitte yhdessä luoda jotakin todella upeaa! 

2. HE OVAT TAITAVIA LÖYTÄMÄÄN DIGITAALISIA LIIKETOIMINTAMAHDOLLISUUKSIA 
Uusien kumppaniesi on oltava digitaalisten liiketoimintamahdollisuuksien asiantuntijoita. He huomaavat tilaisuudet, joilla saat etulyöntiaseman sekä löytävät ratkaisut, jotka toimivat juuri sinun yrityksessäsi ja toimialallasi.  

Heidän on osattava luoda pitkäikäisiä liiketoimintaratkaisuja, joiden avulla luotte asiakkaidenne ja käyttäjienne toivomia kestäviä ja jatkuvasti uudistuvia kontaktipintoja.

3. HE ANTAVAT IDEALLESI SIELUN
Palvelun tai tuotteen liiketoiminnallinen puoli on usein hyvin rationaalinen ja suoraan sanottuna aika tylsä. Tuote saa sielun vasta käsissäsi, ja asiakkaan ongelma ratkeaa vasta, kun kumppanisi herättää digitaalisen tuotteen eloon. Käyttäjän on vakuututtava tuotteesta saman tien ja haluttava käyttää sitä jatkossakin. 

Jos kokemus ensimmäisen yön varaamisesta Airbnb:n kautta ei vastaa odotuksia, käyttäjä ei palaa takaisin. On siis äärimmäisen tärkeää käydä tiivistä dialogia siitä, mitä käyttäjät todella ajattelevat. Kumppanisi on oltava valmis perehtymään siihen, mitä mieltä yhdeksän kymmenestä asiakkaastasi on. 

4. HEILLÄ ON TEKNISET VALMIUDET TOTEUTTAA MITÄ VAIN

Matka konseptista tai prototyypistä lanseerattavaan digitaaliseen tuotteeseen tai palveluun on mutkikkaampi kuin luulisi. Se voi olla valtava haaste toimittajille, jotka eivät ole tottuneet tuotteen käyttäjämäärän kasvamiseen nollasta tuhansiin muutamassa kuukaudessa. 

Jos kumppanillasi ei ole perusteellista ja vankkaa teknistä osaamista, ei hän kykene toteuttamaan tuotetta. 

 

 

Kirjoittaja: Niklas Thulin, Digital Evangelist