Lehdistötiedotteet marraskuuta 16, 2015

SRV ulkoistaa hankinnasta maksuun prosessin Enfolle

Rakennushankkeiden kehittämisestä, kaupallistamisesta ja rakentamisesta vastaava SRV-konserni ulkoistaa ostolaskujen käsittelyyn ja ostoreskontraan liittyvät toiminnot IT-palvelutalo Enfolle. Ulkoistuksen kautta SRV haluaa tehostaa taloushallinnon tukitoimintojaan, jotka liittyvät hankinnasta maksuun -prosessiin. Kaupan myötä neljä SRV:n työntekijää siirtyy ns. vanhoina työntekijöinä Enfon palvelukseen Enfon Espoon palvelukeskukseen.

Enfon liiketoiminnan ytimenä on taloushallinnon prosessien kehittäminen ja automatisointi, joihin liittyen Enfo investoi voimakkaasti teknologiaan ja henkilöstön osaamisen jatkuvaan kehittämiseen.

”Järjestelyn tavoitteena on tehostaa ja automatisoida SRV:n hankinnasta maksuun -prosessi, ja korvata nykyinen ostolaskujen kierrätysjärjestelmä uudella hankinnasta maksuun -sovelluksella. Samalla haluamme tarjota siirtyvälle henkilöstölle urakehitysvaihtoehtoja osana Enfon modernia ja kasvavaa taloushallinnon palvelukeskusta”, kertoo SRV:n talousjohtaja Valtteri Palin.

Enfo tekee tiivistä yhteistyötä automaattisia taloushallinnon järjestelmiä toimittavan Palette Finland Oy:n kanssa, ja tarjoaa Paletten hankinnasta maksuun -järjestelmää osana talousprosessipalvelujaan. Myös SRV ottaa käyttöönsä Enfon pilvipalvelussa pyörivän Paletten ohjelmiston, mikä tarjoaa joustavan ja toimintaan helposti skaalautuvan vaihtoehdon talouspalveluiden hallintaan.

”Olemme tyytyväisiä yhteistyöhön Paletten kanssa ja uskomme, että Paletten sovellusten kautta palvelukeskuksemme pystyy kehittämään merkittävästi SRV:n hankinnasta maksuun -prosessia”, sanoo Enfon Laura Rantanen, Director, ZmartFinance.

Laura Rantanen, Director, ZmartFinance, Enfo, puh. 050 444 6683, etunimi.sukunimi@enfo.fi

Valtteri Palin, talousjohtaja, SRV, puh. 040 734 7749, etunimi.sukunimi@srv.fi