Lehdistötiedote kesäkuuta 09, 2016

MEDIATALO ESA ULKOISTAA HANKINNASTA MAKSUUN -PROSESSIN ENFOLLE

Mediatalo ESA ottaa käyttöönsä Enfon ostolaskujen käsittelyyn ja ostoreskontraan liittyvät palvelut. Päijät-Hämeen alueella toimivan mediatalon tavoitteena on tehostaa taloushallinnon tukitoimintojaan, jotka liittyvät hankinnasta maksuun -prosessiin.

”Nykyinen järjestelmämme on elinkaarensa päässä, joten nyt oli hyvä hetki hakea uusia tuulia. Haluamme tehostaa toimintaa järjestelmän automaatiolla, ja juuri siihen Enfon hankinnasta maksuun -prosessi tuo apuja. Kun prosessin alkupää on hyvin hallinnassa, niin myös prosessin loppupää on hyvin hallinnassa”, kiteyttää Meditatalo ESA:n talousjohtaja Antti Torila.

Mediatalo ESA:n näkökulmasta prosessin ulkoistaminen on strateginen valinta: ulkoistaminen suoraviivaistaa ja tehostaa toimintoja ja antaa vapauden keskittyä ydinliiketoimintaan. Muun muassa Etelä-Suomen Sanomia ja Itä-Hämettä julkaiseva yritys on vahvin medialiiketoiminnan kentällä, ja muihin toimiin haetaan kumppanuuksia aktiivisesti.

”Meille on tärkeää, että sopimukset tehdään itse, mutta päivittäisestä prosessista huolehtii kumppani. Palvelua kehitetään yhteistyössä kumppanin kanssa tavoitteena entistä automaattisempi ja sähköisempi prosessi. Enfo on vienyt asioita jämäkästi eteenpäin tiukasta aikataulusta huolimatta”, kiittelee Torila.

Enfo tekee yhteistyötä automaattisia taloushallinnon järjestelmiä toimittavan Palette Finland Oy:n kanssa ja tarjoaa Paletten hankinnasta maksuun -järjestelmää osana talousprosessipalvelujaan.

”Mediatalo ESA ottaa käyttöönsä Enfon Saas-palveluna pyörivän Paletten ohjelmiston, mikä tarjoaa joustavan ja toimintaan helposti skaalautuvan vaihtoehdon talouspalveluiden hallintaan. Paletten sovellusten kautta pystymme varmasti kehittämään Mediatalo ESA:n hankinnasta maksuun -prosessia”, uskoo Director, Key Account Management Ari Voutilainen Enfolta.

Ari Voutilainen, Director, Key Account Management, Enfo, puh. 044 7193443, ari.voutilainen@enfo.fi

Antti Torila, talousjohtaja, Mediatalo ESA, puh. 044 736 0216, antti.torila@mediataloesa.fi

Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka tuottaa liiketoimintaratkaisuja, talousprosesseja ja IT-palveluja. Yritys haluaa auttaa asiakkaita muuttamaan liiketoimintaansa digitaalisessa dimensiossa. Enfo miettii toimintaansa pitkälle tulevaisuuteen ja ottaa vastuun tekemisistään tänään. Enfon liikevaihto on 140 miljoonaa euroa (2015), ja yrityksessä työskentelee noin 1 000 erikoisasiantuntijaa. Lisätietoja osoitteessa enfo.fi

Mediatalo ESA on Päijät-Hämeen johtava mediayhtiö. Se on erikoistunut painettujen ja digitaalisten sisältöjen sekä mediapalveluiden tuottamiseen. Mediaperheeseen sisältyvät sanomalehdet, verkkopalvelu, radio sekä paino- ja jakelupalvelut. ESA Print on ollut Mediatalo ESA Oy:n tytäryhtiö. Mediatalo ESA on Keskisuomalainen Oyj:n osakkuusyhtiö. www.mediataloesa.fi