364

Tukijärjestelmät: IBM Maximo

Service & Asset Management

IBM Maximo on johtava järjestelmätukiratkaisu huolto- ja kunnossapitotoimintaa varten. Sen avulla asiakas voi hallita kaikentyyppisiä laitteistoja, tuotantoja, resursseja, infrastruktuureja, laitoksia, kuljetusjärjestelmiä ja tietoliikennejärjestelmiä saman yhteisen alustan kautta. Tämä alusta mahdollistaa parhaiden käytäntöjen, varastointikäytäntöjen, resurssien ja henkilöstön toteuttamisen ja jakamisen kanssasi.

Nyt voit optimoida potentiaalisi hyödyntämisen ja maksimoida investointiesi tuoton. Maximo-järjestelmää voidaan täydentää alakohtaisilla ratkaisuilla ja lisämoduuleilla, esimerkiksi aikataulutus-, mobiili- tai paikkatietotoiminnolla.

Maximo on vuosi toisensa jälkeen selviytynyt voittajaksi Gartners Magic Quadrant -raportin arvioissa. Framsteg on IBM Premier Business Partner -ohjelman Pohjoismaiden suurin Maximon käyttäjä. Siksi se on luotettava valinta kumppaniksi, kun haluatte ottaa Maximon käyttöön järjestelmätukena tai päivittää sen.

Maximo Asset Management -järjestelmässä on kuusi päätoimintomoduulia:

Asset management – parantaa ja tehostaa kaluston hallintaa koko sen elinkaaren ajan.

Work management – sekä suunniteltujen että suunnittelemattoman työmääräysten hallinta ensimmäisestä pyynnöstä tuloksen valmistumiseen ja dokumentointiin.

Service Management – palvelutarjousten määrittely, palvelusopimusten (SLA) laatiminen, entistä proaktiivisempi palvelutason hallinta ja eskalointimallien toteuttaminen.

Contract management – täydellinen tuki osto-, leasing-, vuokraus-, takuu-, työkustannus-, ohjelmisto- ja asiakkaan määrittämille sopimuksille.

Inventory management – saat kaikki kaluston varastotilanteeseen ja käyttöön liittyvät tiedot, mukaan lukien mitä, missä, kuinka monta ja mikä niiden arvo on.

Procurement management – tukee yrityksen sisäänostotoiminnan kaikkia vaiheita, esimerkiksi suoria ostoja ja varastontäydennyksiä.

Lisensointimallit

Mitä IBM Maximo Asset Management -huolto- ja kunnossapitojärjestelmä maksaa? Enfo tarjoaa kaksi erilaista lisensointimallia.
Maximo-lisenssit voidaan ostaa suoraan Enfolta, jolloin asiakas omistaa lisenssit. Toisena vaihtoehtona Enfo tarjoaa palvelupohjaista lisensointimallia, jossa asiakas vuokraa lisenssit, joista laskutetaan kuukausittain. Kummassakin mallissa on omat etunsa, ja valinta tapahtuu asiakkaan tarpeiden mukaan

Perinteinen lisensointimalli – Maximon ostaminen Enfolta

  • Enfo ostaa lisenssit etukäteen, ja koko summa laskutetaan asiakkaalta.
  • Hinnoittelu perustuu täysin käyttäjien määrään ensimmäisestä käyttäjästä alkaen.
  • Asiakas maksaa vuosittaisen Software & Subscription -maksun (~20 % alkuperäisestä lisenssimaksusta)
  • Asiakas omistaa lisenssit
  • Asiakas vastaa lisenssien hallinnasta ja auditoinnista.
  • Eri käyttäjäryhmillä on erilaisia vaatimuksia ratkaisun käyttämiselle. Siksi käyttäjälisenssejä on tarjolla sekä koko rajoittamatonta että rajoitettua käyttöä varten.
  • Kokonaiskustannukset vastaavat yrityksen/osaston kokoa.

Palvelupohjainen lisensointimalli – Maximon vuokraaminen Enfon kautta

  • Tätä mallia tarjoavat vain tietyt IBM-kumppanit (Ruotsissa Enfo)
  • Ei etumaksuja asiakkaalta
  • Ei vuosittaista Software & Subscription -maksua
  • Huomattavasti houkuttelevammat kokonaiskustannukset
  • Enfo omistaa lisenssit ja vastaa niiden hallinnasta.
  • Asiakas vuokraa lisenssit haluamakseen ajaksi (1–3 vuotta) Laskutus kuukausittain
  • Sopimuskauden loputtua asiakas valitsee, haluaako hän jatkaa tietyn lisenssimäärän vuokraamista.
  • Samanaikaisesti voimassa voi olla useita sopimuksia, joiden kesto on erimittainen.
  • On yhdistettävä Enfon palveluihin, joista muodostetaan projekti, esim. uusien käyttäjien lisääminen tietyllä liiketoiminta-alueella.

Pilviverkkoon paketoitu Maximo

Enfo tarjoaa Maximon käyttöpalveluna, pilviratkaisuna, jossa asiakas vuokraa Maximon palveluna. Asiakkaan työntekijät voivat käyttää pilvipalvelua sekä yrityksen ulko- että sisäpuolelta.

Näin se toimii

Toiminta-aika tuotantoympäristössä on 24 tuntia joka päivä. Pilviympäristöön kuuluu varmuuskopiointi joka päivä kello 05.00–06.00. Samanaikaisesti perustetaan testi/laadunvarmsitus- ja kehitysympäristö, jota voidaan käyttää esimerkiksi uusien toimintojen testaamiseen. Kaikki ympäristöt on synkronoitu keskenään. Asiakas muodostaa yhteyden omaan Maximoonsa haluamansa verkkoselaimen kautta aina samaan https-osoitteeseen. Ympäristöjä käytetään Enfon omassa pilvipalvelussa. Kullakin asiakkaalla on oma ympäristönsä (niitä ei jaeta usean asiakkaan kesken), joten asiakkaan tiedot tallennetaan omaan tietokantaesiintymäänsä (IBM DB2). Esiintymä käyttää sille varattu käyttöjärjestelmäesiintymää (Windows Server).

Huolto- ja kunnossapitokonsultit

Olemme ainutlaatuinen toimittaja, sillä meillä on sekä alakohtaista osaamista että syvällistä osaamista IBM:n ja muiden ohjelmistotoimittajien huolto- ja kunnossapitojärjestelmistä.
Konsulttimme auttavat yrityksiä toteuttamaan huollon ja kunnossapidon strategioita oikeiden avainlukujen ja liiketoimintaprosessien avulla. Sen ansiosta asiakkaamme voivat hyödyntää jo tehtyjen investointien tuomat hyödyt. Olemme IBM Maximo -järjestelmän ja sen oheistuotteiden asiantuntija. Enfo on valtuutettu Maximo-jälleenmyyjä ja IBM:n korkeimman sertifioitu ”Premier Business Partner” -tason sertifioitu Maximo-kumppani.

Autamme asiakkaitamme nykyisen tilanteensa analysoimisessa, prosessikartoituksessa, avainluvuissa, data-analyysissa ja tulevan projektin ennakkotutkimuksissa. Haluamme asiakkaidemme kokevan, että heidän menestymisensä on aina meidän tärkein tavoitteemme ja että meillä on konsultteina alan paras yhdistetty liiketoiminnan ja Maximon asiantuntemus.

Tietoja Enfon kunnossapito- ja Maximo-konsulteista:

  • Suurimmalla osalla on yli 10 vuoden kokemus yritysten huolto- ja kunnossapitostrategioiden kehittämisen avustamisesta.
  • Kaikki konsultit ovat keränneet alakohtaista ja liiketoiminnallista kokemusta huolto- ja teollisuusalan yrityksistä.
  • Meillä on kokonaisvastuu asiakkaistamme, esiselvityksistä projektivaiheeseen sekä hallinta- ja tukitoimiin.
  • Enfo panostaa jatkuvasti Maximoa sekä siihen liittyviä moduuleja ja tausta-arkkitehtuuria koskevaan jatkokoulutukseen ja sertifiointiin.
  • Kaikilla konsulteilla on ketteriä projektimenetelmiä ja työtapoja koskevaa osaamista.

Mikään ei ole meille mieluisampaa kuin se, että asiakas soittaa meille ja kysyy, miten voisimme auttaa heitä parantamaan yrityksen huolto- ja kalustonhallintaprosesseja.

IBM Maximo -demo kunnossapito/kalustonhallinta

Olemme perustaneen ”Maximo Democenterin”, jotta voisimme helpommin auttaa asiakkaitamme tutkimaan itse Maximon uusimman version ja sen lisämoduulien tarjoamia mahdollisuuksia. Nyt myös asiakkaillamme, jotka eivät aiemmin ole käyttäneet Maximoa kalustonhallinta- ja kunnossapitotoiminnassaan, on mahdollisuus tutustua sen uusiin toimintoihin, valikoihin ja rakenteeseen. Ota meihin yhteyttä ja pyydä lyhyttä esittelyä.

Kunnossapito- ja kalustonhallintatoiminnalle suunnattu Maximo Democenter on täysin pilvipohjainen avoin palvelu, johon voi muodostaa yhteyden mistä tahansa tietokoneesta tai mobiililaitteesta ilman paikallisia rajoituksia tai asennuksia.

Democenteriin olemme asentaneet Maximon uusimman version sekä sen Scheduler- ja Everyplace-lisämoduulit. Democenter-ympäristö päivitetään viimeistään kahden viikon kuluttua jonkin siihen kuuluvan osan uuden version julkaisemisen jälkeen.

Koko yritys saa yhteisen käyttäjätunnuksen, jota voi käyttää monta käyttäjää samanaikaisesti. Vakiohintainen palvelu tilataan kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan, joten asiakkaan ei tarvitse sitoutua pitkäksi ajaksi eikä välittää käyttäjämääristä. Järjestelmässä on erilaisia kirjautumistasoja roolin mukaan. Toisin sanoen voit kirjautua sisään ja nähdä, miltä Maximo näyttää esimerkiksi huoltoteknikoille, kunnossapitopäällikölle, tuotantoteknikoille, suunnittelijoille, sisäänostajille jne.

Democenter on käytettävissä ruotsin tai englannin kielellä, ja palvelu käyttää Maximo-esittelytietokantaa, joka nollataan joka kolmas päivä tietokannan rakenteen ylläpitämiseksi.

Ota yhteyttä Enfoon ja varaa aika lyhyeen esittelyyn.

IBM Maximo huolto/huoltohallinto

Olemme perustaneen ”Maximo Democenterin”, jotta voisimme helpommin auttaa asiakkaitamme tutkimaan itse Maximon uusimman version ja sen lisämoduulien tarjoamia mahdollisuuksia. Nyt myös asiakkaillamme, jotka eivät aiemmin ole käyttäneet Maximoa huoltohallinto- ja huoltotoiminnassaan, on mahdollisuus tutustua sen uusiin toimintoihin, valikoihin ja rakenteeseen. Ota meihin yhteyttä ja pyydä lyhyttä esittelyä.

Huoltotoiminnalle- ja huoltohallinnolle suunnattu Maximo Democenter on täysin pilvipohjainen avoin palvelu, johon voi muodostaa yhteyden mistä tahansa tietokoneesta tai mobiililaitteesta ilman paikallisia rajoituksia tai asennuksia.

Democenteriin olemme asentaneet Maximon uusimman version sekä sen Scheduler- ja Everyplace-lisämoduulit. Democenter-ympäristö päivitetään viimeistään kahden viikon kuluttua jonkin siihen kuuluvan osan uuden version julkaisemisen jälkeen.

Koko yritys saa yhteisen käyttäjätunnuksen, jota voi käyttää monta käyttäjää samanaikaisesti. Vakiohintainen palvelu tilataan kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan, joten asiakkaan ei tarvitse sitoutua pitkäksi ajaksi eikä välittää käyttäjämääristä. Järjestelmässä on erilaisia kirjautumistasoja roolin mukaan. Toisin sanoen voit kirjautua sisään ja nähdä, miltä Maximo näyttää esimerkiksi huoltoteknikoille, suunnittelijoille/valmistelijoille, operatiivisille johtajille, sisäänostajille jne.

Democenter on käytettävissä ruotsin tai englannin kielellä, ja palvelu käyttää Maximo-esittelytietokantaa, joka nollataan joka kolmas päivä tietokannan rakenteen ylläpitämiseksi.

Ota yhteyttä Enfoon ja varaa aika lyhyeen esittelyyn.

Maximoa järjestelmätukena käsittelevä koulutus

Koulutukset perustuvat kehittämiimme parhaiden käytäntöjen mukaisiin ratkaisuihin ja siihen, miten hyödynnämme Maximoa järjestelmätukena. Koulutukset voidaan järjestää asiakkaan luona tai avoimena koulutuksena meidän tiloissamme. Tarjolla ovat seuraavat koulutukset:

  • Toiminnan suunnittelu ja valmistelu
  • Kunnossapitoikkunoiden ajoitus ja ohjaus
  • Ennalta ehkäisevän, suunnitellun ja akuutin kunnossapidon toteuttaminen
  • Ennalta ehkäisevän kunnossapidon luominen, muuttaminen ja poistaminen
  • Varaosavalmius
  • Kunnossapitotoimien analyysi
  • Kunnossapidon tavoiteasettelu
  • Kunnossapidon budjetointi

ota yhteyttä

Valdation:
* Etunimi:
* Sukunimi:
Yritys:
Puhelinnumero:
* Sähköposti:
Maa:
* Viesti:
Successfully sent!
Could not send the mail, try again later!
TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme
TUTUSTU mitä me osaamme ja teemme

Close

Osaamisalueet