Ota yhteyttä

KAHVIA VAI TEETÄ? Piipahda luonamme.
Enfo careers

CAREER huhtikuuta 01, 2018

KAKSI MYYNNIN AMMATTILAISTA DIGITAALISEEN LIIKETOIMINTAAN

Ratkaisumyyjä ja avainasiakkuuspäällikkö


MISTÄ ON KYSE
 
Lisäämme Enfon myyntikierroksia palkkaamalla kaksi uutta jäsentä osaavaan ja joviaaliin tiimiimme Espoossa. 
 
Ratkaisumyyjä (Solution Sales Manager) vastaa oman tarjooma-alueensa pelinavauksista uusiin asiakkaisiin ja kasvattaa nykyasiakkuuksia ristiinmyynnillä. Ratkaisumyyjällämme on todennäköisesti näkemystä joko digitaalisista liiketoimintaratkaisuista, integraatioista tai BI/analytiikasta. Hänellä voi olla myös asiakasvastuu kehitysvaiheen asiakkuuksista. Palkkiomallimme tukee myyjien yhteistyötä asiakkaiden äärellä. 
 
Asiakkuuspäällikkö (Key Account Manager) saa vastuulleen 3-10 strategisen tai major-tason asiakkuuden myynnillisen kehittämisen ja yhteistyösuhteen kokonaishallinnan. Avainasiakaspäällikön portfoliossa on koko Enfon tarjooma, vaikka jokin osa-alue saattaa olla muita tutumpi. Asiakkuuspäällikön läheisinä työpareina toimivat Enfon palvelupäälliköt. 
 
Molemmissa tehtävissä korostuvat yhteistyön koordinointi, tarjoustyöskentelyn hallinta, suullinen ja kirjallinen kommunikointi, oman työn johtaminen ja seuranta. Liiketoimintayksiköidemme monipuoliset asiantuntijat tukevat myyntiä aidossa yhteistyössä. Päivittäisinä työkielinä Enfon Espoon toimipisteessä ovat Suomi ja konsernikielemme englanti.

MILTÄ ONNISTUMINEN NÄYTTÄÄ 
 
Ratkaisumyyjän TCV-pohjainen vuosimyyntibudjetti liikkuu miljoonissa euroissa. Tavoitteeseen pääsemiseen tarvitaan 3-12 sopimusta. Nykyasiakkaissa Enfolla on luotettava maine ja uusissa avauksissa olemme kova haastaja, jonka kyvykkyydet jopa yllättävät. 
 
Asiakkuuspäällikön tavoite rakentuu sekä nykyasiakaskannan laskutuksesta että lisämyyntitavoitteista. Onnistuminen näkyy laskutuksen kasvuna ja useina toteutuneina lisämyyntikauppoina.
 
Myyjien onnistumisen tukena ovat:
kokenut, notkea ja hyvähenkinen myyntitiimi
Liiketoimintojen presales-vahvuudet ja kollegat
arvokkaat toimitusreferenssit suomalaisista ja pohjoismaisista yrityksistä. Lue näistä lisää https://www.enfo.fi/Asiakkaita
Liidejä tuottava markkinointikoneisto sekä Salesforce CRM 

TEHTÄVÄSSÄ MENESTYMISEN AVAIMET


Perehdytyksen jälkeen, ensimmäisen 1,5 kk aikana olet:

saanut vuosimyyntisuunnitelmasi valmiiksi ja kartoittanut itsellesi 30 potentiaalisen myyntimahdollisuuden listan sinulle osoitetulta segmentiltä.
 
Ensimmäisten 3 kuukauden aikana olet:
päässyt keskimäärin 3 viikkomyyntikäynnin vauhtiin ja olet tehnyt ja esitellyt ensimmäisen tarjouksesi,
saanut yhteistyökykyisen, aikaansaavan ja innostavan työkaverin maineen,
Pipelinesi ja myyntifunnelisi pysyy ajantasalla Salesforce CRM:ssä.
 
Puoli vuotta työsuhteesi alkamisesta olet saanut ensimmäiset sopimuksesi ja ensimmäisen vuotesi päättyessä olet saavuttanut vuosimyyntibudjetistasi vähintään 50%.

TUNNISTATKO SINÄ ITSESI TÄSTÄ?
 
Tässä vaiheessa työuraasi haluat päivittää tai laajentaa myyntisalkussasi olevaa ratkaisutarjoomaa ja virkistää itseäsi uudella työyhteisöllä, jossa ammattitaitoasi tarvitaan ja hyödynnetään. Pidät todennäköisesti tärkeänä myös työn ja yksityiselämän sujuvaa yhteispeliä ja haluat työskennellä kasvuorganisaatiossa, joka kykenee tarjoamaan uskottavat resurssit onnistumiseen.
 
Olet käynnistänyt yritysmyyntiurasi 4-10 vuotta sitten asiakaskeskeisessä ratkaisumyynnissä ja oppinut suunnitelmallisen myyntityön mallin
Napakka tarjoustyöskentely on sinulla verissä (bid management)
Olet suvereeni verkostoituja niin asiakasmaastossa kuin sisäisestikin 
Asiakkuuden kapellimestarin rooli on sinulle luontainen ja strategisen ja taktisen tason ohjausryhmätyöskentely luonnistuu. Olet asiakkaillesi läsnä.
Rakastat tavoitteiden saavuttamista, mutta työssä kilpailet tiimin jäsenenä muita yrityksiä vastaan
Kirjoitat, puhut ja esiinnyt sujuvasti suomen ja englannin kielellä
Sinulla on tulokselliset neuvottelutaidot, joilla selviät niin myyntitilanteissa kuin sopimuksen aikaisissa tulkintatilanteissakin.
Haluat organisaatioon, jossa voit edistyä myyntiurallasi
Teet vastuullista kauppaa ja ymmärrät myös sopimustekniikkaa ja riskienhallintaa. 

TYÖHAKEMUKSESTASI HALUAISIMME LUKEA
 
kumpaa myyntitehtävää haet ensisijaisesti, kuvausta työskentelytyylistäsi sekä parista sellaisesta myyntiprojektistasi, joista olet todella ylpeä. 
 
Valintapäätökseemme tulee vaikuttamaan edellytyksesi tehdä ratkaisumyyntiä, kykysi luoda vakuuttava vaikutelma, vuorovaikutustyylisi sekä asenteesi, jossa korostuvat toisten kunnioittaminen, joustavuus, vastuunkantaminen, eteenpäin katsominen ja jatkuva kehittyminen.

HAKUOHJEET
 
Lähetä hakemuksesi ja CV:si alla olevan linkin kautta 28.2.2018 mennessä.

HAE TEHTÄVÄÄ

 
Tehtäviin ja rekrytointiprosessiin liittyviin kysymyksiin sinulle vastaa mielellään rekrytoivat esimiehet Sanna Mari Alppivuori (SVP, Sales Finland) numerossa +358 50 444 6995 torstaina 15.2. klo15-16 tai tiistaina 27.2. klo 15-16 tai sähköpostitse sannamari.alppivuori@enfo.fi.
 
Enfo on pohjoismainen noin 900 asiantuntijan IT-palvelutalo, joka luo dataa hyödyntäviä, innovatiivisia digitaalisia ratkaisuja asiakkaiden liiketoiminnan uudistamiseen ja parantamiseen ja tuottaa myös tarvittavat peruspalvelut. Käynnistimme tämän vuoden alussa Enfon kasvutarinan seuraavan vaiheen, jota uusi toimitusjohtajamme luotsaa vahvasti yrityskulttuurin kautta. Etenemme kohti visiota, jossa IT sulautuu liiketoiminnan ytimeen. Teemme työpaikkaa, jossa merkityksellistä ovat luottamus, yhdessä aikaan saaminen, ammattitaito, vastuunkantaminen ja ratkaisujen rakentaminen.