Skip to main content

Kuva

Image

Returning to Enfo - new normal
Blog

Enfo työpaikkana – paluu juurille on uusi normaali

Sisältökappaleet

Enfo työpaikkana – paluu juurille on uusi normaali

Text

Jossain uran vaiheessa monet meistä haluavat levittää siipensä ja kokeilla jotakin uutta. Kun näin tapahtuu, me Enfolla painotamme työntekijöillemme, että he ovat aina tervetulleita takaisin.

Muutamien Enfo-vuosien jälkeen Senior Consultant Petrus Lehtimäki, Senior Specialist Jaana Monto ja Technical Lead Devices and Window Insider MVP Mattias Fors päättivät tutustua mahdollisuuksiin muualla. Jokainen heistä palasi lopulta Enfoon. Mikä toi heidät takaisin?

Mattiaksen kohdalla kyse oli Enfon vahvasta osaamisesta modern workplace -palveluissa. Vaakakupissa painoi myös Enfon pitkä historia onnistuneista asiakasprojekteista ja arvosta, jota tuotamme asiakkaille. Jaanan kohdalla ihmiset ratkaisivat – hän kaipaisi tiimikavereitaan Enfolla eikä löytänyt vastaavaa ilmapiiriä muualta.

Enfossa kävi hyvä pöhinä, sanoo Petrus. Muutokset yrityksessämme tarjosivat Petrukselle hänen kaipaamansa tilaisuuden työskennellä julkisten pilvipalveluiden parissa. Tämä onnistui tinkimättä tasapainosta työn ja perhe-elämän välillä.

Ammatillista ja henkilökohtaista kasvua

Uusi työ uudessa organisaatiossa on valtava oppimiskokemus. Uusi näkökulma yrityskulttuuriin kiinnosti sekä henkilökohtaisesti että ammatillisesti, sanoo Jaana. Mattiasta kiehtoi mahdollisuus nähdä yhden alamme suurimman yrityksen työskentelyä sisältä käsin. ”Kaikkien asiantuntevien ihmisten tapaaminen asetti ’asiantuntemuksen’ aivan uuteen kontekstiin. Sain mahdollisuuden sukeltaa hyvin syvälle eräisiin ominaisuuksiin ja tuotteisiin.”

Näkökulman muutos vaikuttaa myös siihen, kuinka näemme asiakkaan, Petrus huomauttaa. ”Kehityin entistä asiakaskeskeisemmäksi ja aloin ajatella yhä enemmän asiakkaan näkökulmasta. Keskityn nyt enemmän tulokseen ja hyötyyn, ja vaatimukseni arvoa ja asiakaskokemusta kohtaan ovat tiukentuneet.”

Mattias ja Jaana tuntevat samoin: laajempi kokemus erilaisista asiakkaista auttaa ymmärtämään Enfon omia asiakkaita. Näin on helpompi auttaa heitä valitsemaan ratkaisuja, jotka edistävät heidän liiketoimintansa päämääriä. “Olen iloisesti yllättynyt siitä, kuinka toimimme aidosti asiakkaidemme kumppaneina eikä perinteisessä myyjä-asiakassuhteessa”, Mattias sanoo.

Hyödyt Enfolle ja asiakkaalle ovat selviä, mutta tärkeää on myös henkilökohtainen kasvu. ”Opin tuntemaan paremmin vahvuuksiani ja keskittymään niihin. Omat taitoni – esimerkiksi visualisointi, tarinankerronta ja monimutkaisten kokonaisuuksien ymmärtäminen – kehittyivät hyvään suuntaan”, Petrus toteaa.

Kauan odotettu kotiinpaluu

Uudessa yhtiössä aloittaminen on innostavaa, mutta paluu Enfolle ei kalpene sen rinnalla. Se on kuin kauan odotettu kotiinpaluu yritykseen, joka on täynnä hyvää energiaa ja mahtavia kollegoita, jotka ilahtuvat jälleennäkemisestä ja toivottavat sinut tervetulleeksi takaisin.

“Eniten nautin mahdollisuudesta keskittyä vahvuuksiini ja niihin asioihin, joihin suhtaudun intohimoisesti”, Petrus sanoo. ”Työn ei tarvitse olla pelkästään kivaa ja siistiä, mutta uskon, että olemme tuottavimmillamme niiden asioiden parissa, joista innostumme aidosti.”

Jaa