Kuva

Hyvä palvelu kantaa pitkälle – Hohde Groupin ja Enfon yhteistyössä korostuu loppukäyttäjien kokemus
Sisältökappaleet

Text
Hohde Group tunnetaan ympäri Suomea korkealaatuisista hammaslääkäri- ja hammaslaboratoriopalveluista. Enfo vastaa Hohde Groupin IT-palveluiden yli 700 loppukäyttäjän Service Desk- ja lähitukipalveluista. Yhteistyön tavoitteena on loppukäyttäjien erinomainen asiakaskokemus.
Hohde Group valitsi Enfon yhteistyökumppanikseen kilpailutuksessa noin vuosi sitten. Ulkoistamalla Service Desk- ja lähitukipalvelut yhtiö halusi parantaa loppukäyttäjiensä tyytyväisyyttä IT-palveluihin. Lisäksi tavoitteena oli vähentää palvelupyyntöjen vasteaikaa verrattuna aikaisempaan tilanteeseen, jossa palvelut tuotettiin omassa tietohallintotiimissä.
"Enfo on vastannut tarpeisiimme erinomaisesti. Sekä palvelupyyntöjen vasteajat että käyttökatkot ovat nyt erittäin lyhyitä. Enfo pystyy hoitamaan ison massan palvelupyyntöjä, ja me voimme keskittyä kehittämiseen ja uusien palveluiden käyttöönottoon", kertoo Hohde Groupin tietohallintojohtaja Mikko Pietiläinen.
Palvelukokonaisuus pitää sisällään loppukäyttäjäpalvelut, laitehallinnan ja laitteiden elinkaaripalvelut sekä palveluhallinnan. Lisäksi kokonaisuuteen sisältyy pienimuotoisesti kapasiteettipalveluita. Hohde Groupin palveluissa vastuullisuus ja tietoturva ovat keskeisessä asemassa, sillä yhtiö tuottaa laajasti suun terveydenhuollon palveluita.
"Meille on kunnia-asia huolehtia Hohteen yli 700 loppukäyttäjän tuesta kymmenissä toimipisteissä ympäri Suomea. Hohde on vahvasti kasvava yritys ja haluamme olla mahdollistamassa tätä kasvumatkaa. Yksi yhteistyön kulmakivistä on vapauttaa Hohteen kapasiteettia muihin asioihin ja kehittämiseen. Loppuasiakkaiden tyytyväisyys on meille kriittinen mittari, ja on tärkeää, että loppukäyttäjämme luottavat Enfon tarjoamaan tukeen", sanoo Enfon loppukäyttäjäpalveluista vastaava johtaja Tomi Rönkkö.
Helpotusta loppukäyttäjien arkeen
Yhteistyö Enfon kanssa näkyy suoraan Hohde Groupin loppukäyttäjien arjessa. Suurin muutos on siinä, että yksi palvelukanava palvelee heitä nyt kaikissa tarpeissa.
"Tämä on henkilöstön kannalta helppoa ja suoraviivaista, ja vähentää kynnystä yhteydenottoon. Saamme ongelmia ratkaistua koko ajan", Pietiläinen kiittää ja jatkaa "Enfon kanssa prosessit on saatu toimiviksi ja tukea saadaan hyvin nopeasti silloin, kun sille on tarve."
Hohde Groupilla on 45 toimipistettä ympäri Suomen. Enfo vastaa myös yhtiön lähitukipalveluista kaikkialla Suomessa. Kun lähitukea tarvitaan, sillä on yleensä kiire.
Hohde Groupin loppukäyttäjät ovat erittäin tyytyväisiä palvelukokonaisuuteen. Suuri merkitys tässä on Service Deskin henkilöstöllä.
"Enfon asiantuntijat ovat pitkäjänteisiä ja ystävällisiä. Hyvä palvelu kantaa pitkälle: kun palvelusta jää hyvä mieli, loppukäyttäjät soittavat Service Deskiin mielellään myös uudelleen", sanoo Pietiläinen.
Solution Manager täydentämään resursseja
Hohde Groupin ja Enfon yhteistyö on laajentumassa Solution Manager -palvelulla, jossa Enfon asiantuntija työskentelee Hohde Groupin tiloissa yhtiön tietohallinnon rinnalla. Solution Manager vastaa sovituista työkokonaisuuksista sekä tukee ja edistää yhteistyötä niin Enfon ja Hohde Groupin välillä kuin tarvittaessa kolmansien osapuolten kanssa.
"Enfon Solution Manager täydentää resurssejamme erityisesti IT-päällikön rekrytoinnin aikana. Näin varmistamme, että saamme meneillään olevat projektit vietyä onnistuneesti läpi", Pietiläinen sanoo.
Molemmin puolin sujuvaa yhteistyötä
Sujuva ja pitkäjänteinen yhteistyö ovat arvokkaita molemmille osapuolille. Avoin ja suora keskustelu ovat tässä avainasemassa. Enfon Service Deskin asiantuntijat kiittävät Hohde Groupia siitä, että palvelupyyntöihin saa apua ja lisätietoa tarvittaessa helposti ja matalalla kynnyksellä. Hohde Group on puolestaan tyytyväinen Enfon proaktiiviseen tapaan nostaa esille kehitysideoita.
"Käymme yhtiön tarpeita läpi yhteisessä palveluseurannassa, jossa pohdimme avoimesti, kuinka voimme kehittää toimintaamme. Enfo on nostanut havaintojaan ja kehitysideoitaan aktiivisesti esiin sekä tarttunut ideoihimme suoraan ja nopeasti. Yhdessä voimme jatkuvasti parantaa toimintaamme", Pietiläinen sanoo.